עברית  |  English  |  Русский  |  
    מאמרים    |   וידיאו   |   מפת האתר    
 

    מהי היסטרוסקופיה
    היסטרוסקופיה אבחנתית
    היסטרוסקופיה ניתוחית
    פוליפים ומיומות
    שאריות אחרי לידה או הפלה
    מחיצה והדבקויות
    דימומים,צריבת רירית הרחם
    אי פוריות והפלות חוזרות
    מהי לפרוסקופיה
    שחלות וציסטות
    חצוצרות והידרוסלפינקס
    רחם ומיומות




 

הקשר בין התזונה לפריון

 
  רבים יודעים כי הקפדה ושמירה על התזונה הינה ערובה לבריאות כללית טובה ולסיכויי השמנה נמוכים.
אולם מרבית הנשים אינן מודעות לעובדה כי להקפדה על תזונה בריאה השפעה על הסיכויים להיכנס להריון.
מחקרים מצביעים על כך שאי הקפדה על תזונה נכונה עלולה להשפיע  לרעה על מידת הפוריות.
סוגי מאכלים מסוימים עשויים  להגביר את הסיכוי  להרות, בעוד אחרים עלולים  לגרום לבעיות בדרך להריון.

לכן מומלץ כי נשים המבקשות להיכנס להריון תצרוכנה  מזונות בריאים  ומזינים באורח קבוע.
הקפדה על על איזון  ובחירת מזונות עשירים במרכיבים חיוניים לגוף,.תתרום להגברה משמעותית של  הסיכויים להיכנס להריון.

המרכיבים המומלצים לכניסה להריון
  • חומצה פולית- חשובה לפריון, הואיל והיא מונעת מגוון רחב של מומים מולדים. את החומצה הפולית ניתן למצוא בירקות ירוקים ובעלים ירוקים (ברוקולי, חסה וכדומה).
  • ברזל. בעבר נמצא שרמה נמוכה של ברזל משפיעה על הביוץ. לכן הברזל מהווה מרכיב חיוני בכל עניין התזונה בהיריון. ברזל ניתן למצוא במאכלים כגון: עדשים, פולי סויה ותרד.
  • סידן- בעל חשיבות בסיייעו להתפתחות תקינה של עצמות ושיניים בריאות אצל העובר. מקורות הסידן נמצאים בגבינה, בחלב,בסרדינים  וכדומה.
  • אבץ - מסייע לשמירה על חוזק המערכת החיסונית, דבר חיוני כאשר מנסים להיכנס להריון. האבץ אף מסייע בייצור ביציות בריאות. ירקות  עשירים באבץ הם  באספרגוס, קישואים ועוד.
  • סיבים - מנקים רעלים מגופנו. בנוסף הם מפחיתים את הסיכון לסיבוכי היריו כגון סוכרת הריונית. מזונות בהם נמצא מקור לסיבים, הם: שעועית, כרוב ירוק ועוד.
  • שומנים בלתי רוויים- הללו תןמכים במערכת החיסונית. המקורות של שומנים לא רוויים הינם שמן זית כתית, שמן דגים, שמן קנולה, זרעי פשתן ועוד.
  • מים – מנקים את הגוף מרעלים, ובכך תועלתם. יש להקפיד על שתית 10 כוסות מים גדולה מדי יום.
     
 
  מהם המזונות שכדאי להימנע מהם במטרה להיכנס להריון?
  • מזונות עשירים בשומן רווי או בשומן טראנס. לדוגמא:  מזון מהיר- פאסט פוד. צריכה גבוהה עלולה להוביל למשקל עודף ולהשמנת יתר, המשפיעים על הפוריות.
  • קמח לבן-  גורם לעצירות, ומכיל "קלוריות ריקות" בלתי מזינות. כדי להימנע מצריכת מאכלים המכילים קמח לבן, מומלץ לצרוך דגנים מלאים כתחליף, אשר אלה מעודדים את מערכת העיכול, ומשפרים את הפריון.
  • קפאין- נמצא כי הוא  קשור לירידה בפוריות. מומלץ להמעיט בקפאין, או  לצרוך קפה ללא קפאין.
  • אלכוהול - גם הוא מקטין את הסיכויים להרות להריון ואף מעלה את הסיכון למשקל לידה נמוך.
 
     
 
 
 
 
   ru  en   היסטרוסקופיה    מומחה קידום אתרים     ניתוחי עפעפיים              
האתר נבנה ע"י עירית לוטן - עיצוב אתרים שגוגל מבין